Eine messbare Frist gibt es nicht.
Üblicherweise wird es spätestens knapp, wenn man im Anhörungsraum sitzt.

Laut Regeln gibt es zwei Mechanismen:
- Sportsmanship and the Rules
- RRS 44.1
- legt fest, dass man "promptly" nach dem Regelbruch seine Strafe nehmen muss - in dem Fall, dass ich wirklich erst nach Wettfahrtende oder Regattaende auf meinen Verstoss aufmerksam werde, kann (und eigentlich muss ich es sogar) ich selbstverständlich auch dann noch das oder die entsprechende(n) Rennen aufgeben.
- hier ist keine direkte Festlegung enthalten 44.1 nimmt Bezug auf die Ein- bzw Zwei-Drehung-Strafe in 44.2, welche "as soon as possible after the incident" genommen werden muss. In 44.1(b) allerdings ist wieder keine Frist enthalten, womit wieder das principle Sportsmanship and the Rules, also "promptly" gilt. Hier kann es zB sein, dass der Regelverletzer seine Zwei-Drehung-Strafe vor Ort genommen hat und erst an Land erfährt, dass beim Gegner ernsthafter Schaden oder Verletzung entstanden ist. Dann muss er sofort das Rennen aufgeben.
SPORTSMANSHIP AND THE RULES hat geschrieben:Competitors in the sport of sailing are governed by a body of rules that they are expected to follow and enforce. A fundamental principle of sportsmanship is that when competitors break a rule they will promptly take a penalty, which may be to retire.
44.1 Taking a Penalty hat geschrieben:A boat may take a Two-Turns Penalty when she may have broken one or more rules of Part 2 in an incident while racing. She may take a One-Turn Penalty when she may have broken rule 31. Alternatively, sailing instructions may specify the use of the Scoring Penalty or some other penalty, in which case the specified penalty shall replace the One-Turn and the Two-Turns Penalty. However,
(a) when a boat may have broken a rule of Part 2 and rule 31 in the same incident she need not take the penalty for breaking rule 31;
(b) if the boat caused injury or serious damage or, despite taking a penalty, gained a significant advantage in the race or series by her breach her penalty shall be to retire.
44.2 One-Turn and Two-Turns Penalties hat geschrieben:After getting well clear of other boats as soon after the incident as possible, a boat takes a One-Turn or Two-Turns Penalty by promptly making the required number of turns in the same direction, each turn including one tack and one gybe. When a boat takes the penalty at or near the finishing line, she shall sail completely to the course side of the line before finishing.